Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tragikomix

Jestli si teď  snažíte vybavit celý seznam císařů Římské říše a ujistit se, že mezi nimi opravdu byl nějaký Tragikomix, ulehčím vám práci, ale nebyl.  Pokusím se vám, ale tento zvláštní druh Homo sapiens trochu přiblížit. 

Ten den jsem zrovna pospíchala do práce, sotva jsem popadala dech, když jsem se konečně prodrala do vestibulu metra. Bylo mi trochu divné, že je tam podezřele moc lidí, ale tak možná přijelo více autobusů. Vzápětí  se ozval hlas, který nám oznámil technickou závadu na trase a s omluvou nás odkázal na náhradní linky metra. Skvělý, takže minimálně 15 minut zpoždění!  Zatímco jednou rukou visím na tyči, druhou se pokouším poslat smsku kolegyni. 
Hurá, jsem v práci!  Usedám k počítači, abych připravila vše na odpolední seminář. Po obědě si dávám kafe a pročítám zprávy na Seznamu. Proboha, copak je svět samá katastrofa? 
Je mi nějak horko, a tak otvírám okno. Letmým pohledem sjedu kalendář u okna. V tu chvíli se mi zastaví srdce!  Panebože, seminář je přesunutý už na 14. hodinu!  Kouknu na hodinky, mám přesně 11 minut. 
Letím chodbou ke konferenční místnosti, jako kdyby mi právě zavírali nástupní gate pro let na Mauricius. Roztřesenou rukou zapínám počítač. Heslo je špatně! Hrabu se v papírech a snažím se najít přihlašovací údaje. Do místnosti už proudí první účastníci. Zkouším další heslo a v duchu si nadávám, že jsem takový bordelář, měla jsem si to napsat do kalendáře!  Konečně se zadařilo a já s úlevou spouštím obrazovku. Usmívám se na všechny příchozí a nechávám kolovat prezenční listinu. Jupí, zvládla jsem to!  Vzápětí mi ztuhne úsměv při pohledu na datum, které jsem nechala na listině...
Nevadí, to se vyřeší.  Odcházím na wc, abych si utřela studený pot z těla. 
Hodím do sebe další kafe a projdu emaily. Zvoní mi telefon - kamarádka.
Ptá se, v kolik se sejdeme,  divadelní představení začíná až v 19 hodin, takže zvládneme i kafe. 
 
Panebože, já na to úplně zapomněla!  Samozřejmě, že s tím počítám, ujišťuji ji. 
Položím telefon a zoufale přemýšlím, co si vezmu na sebe. Konečně padla a já balím. Mám ještě hodně času, takže zvládnu ještě vyzvednou balík. Je krásně a já mám hned lepší náladu. Těším se do divadla, ještě na představení, které je vyprodané vždy na několik měsíců dopředu. 
Vystupuji z autobusu a  jdu hledat Balíkovnu.  Nějak se ztrácím v  ulicích, takže šáhnu do kapsy, abych poprosila o radu strýčka Googla. Šátrám v kapse, ale nahmatávám pouze papírový kapesník. Nevadí, mrknu do kabelky. Začínám mít tušení, že něco je špatně! Zoufale přehrabuji kabelku, kolemjdoucí důchodci na mě pobaveně koukají.  Připadám si jako Mr. Bean, který se právě dozvěděl, že má mít proslov při odhalení vzácného Whistlerova obrazu. Třesou se mi kolena, a vím, že tohle je teda průser všech průserů!  Díkybohu jedna kamarádka bydlí nedaleko a je doma! Dostává nápad, že na můj telefon zavolá a uvidíme. Zázrakem se ozve hlas řidiče autobusu, který na konečné procházel vůz a narazil na můj mobil, ležící mezi sedadly. Zázraky se občas dějí, takže si pro něj můžu dorazit na konečnou. O hodinu později přešlapuji na zastávce a vyhlížím autobus. Začíná se mi chtít čůrat, ale nemůžu jít na wc, jelikož bych riskovala, že mi řidič ujede. Počítám minuty do příjezdu. Naštěstí se brzy objevuje můj zachránce!  Dostává tři piva jako poděkování. Ujišťuje mě, že si je dá až po službě...
S úlevou usedám do tramvaje a jedu domů.  Mobil leží v kabelce a ani nedutá. Přiletím domů, dám si sprchu, vyžehlím si věci  a zjistím, že je nejvyšší čas vyrazit. 
 
Těším se na pokec s kamarádkou i skvělé herce. 
O pár hodin později už ležím v posteli.  Zvoní telefon - kamarádka. Ptá se, jak to se mnou vypadá.  
Uklidňuji ji, že jsem úplně v pohodě, jen se snažím na něco přijít.

Proboha, Tragikomixi, co tam zase děláš? 
Nic, jen se snažím přijít na to,  jak se nastavují ty francouzské berle!!! 
ale tak, je to jen výron, žádná sádra! 
A jaké bylo divadlo? 
 

Autor: Iveta Böhmova | čtvrtek 28.4.2022 14:30 | karma článku: 10,81 | přečteno: 372x
  • Další články autora

Iveta Böhmova

PS: dnes neumírej!

Ve světě každých 40 vteřin spáchá někdo sebevraždu, celkem je to skoro 800 tisíc ročně. V Česku jsou to až 4 sebevraždy denně. Je to málo nebo moc?

23.4.2023 v 18:24 | Karma: 10,48 | Přečteno: 389x | Diskuse| Ostatní

Iveta Böhmova

Na hranici pekla

Neberu drogy, doma se mi neválí prázdné flašky od vína, nerozhazuju peníze za blbosti ani nestřídám partnery jako ponožky, zato vím, jaké to je nenávidět sama sebe, nevědět, kdo jsem, kam jdu, co vlastně doopravdy chci.

21.4.2023 v 10:57 | Karma: 19,84 | Přečteno: 805x | Diskuse| Osobní

Iveta Böhmova

Děti úplňku

V ČR podle odhadů žije až 200 tisíc autistů, přičemž počet dětí s touto diagnózou bohužel stále roste. Není to dětská nemoc ze které vaše dítě vyroste...

17.4.2023 v 21:16 | Karma: 13,06 | Přečteno: 453x | Diskuse| Ostatní

Iveta Böhmova

Duše na dovolené

Když se řekne blázinec, valná většina lidí si představí zamřížovaná okna a postavy jak z Formanova Přeletu nad kukaččím hnízdem. Pobyt na psychiatrii má jistý pejorativní nádech a je to něco, čím se člověk zrovna rád nechlubí.

14.4.2023 v 15:42 | Karma: 11,25 | Přečteno: 309x | Diskuse| Ostatní

Iveta Böhmova

Opravna duší

„Deprese je černý pes, který tě zalehne.“ myslím, že tenhle citát Winstona Churchilla naprosto vystihuje život s depresivní poruchou. Pokud chcete zažít procházku peklem, pořiďte si paní Depresi.

28.8.2022 v 14:45 | Karma: 11,88 | Přečteno: 329x | Diskuse| Osobní

Iveta Böhmova

Invalida

Jsou to již skoro dva týdny, kdy jsem se díky své nešikovnosti a shodě náhod, ocitla v roli invalidy. A můžu vám říct, že život o dvou berlích je neskutečný zážitek, o který se s vámi prostě musím podělit.

7.5.2022 v 8:30 | Karma: 35,22 | Přečteno: 2780x | Diskuse| Osobní

Iveta Böhmova

Depresso

Život s depresivní poruchou je jako, když vám díky vaší nešikovnosti při krmení chameleonů utekl cvrček, a než jste ho stačili chytit, tak se schoval někam pod postel. Víte, že tam je a jenom se děsíte, kdy začne zase cvrkat...

26.4.2022 v 0:09 | Karma: 13,92 | Přečteno: 321x | Diskuse| Ostatní

Iveta Böhmova

Neveselé a nešťastné?

Vánoce, Vánoce přicházejí, zpívejme přátelé! Naplněné štěstím, pohodou, láskou a spokojeností. Jestliže se Vám při představě Vánoc rosí čelo hrůzou a modlíte se, aby už byl proboha leden, vězte, že nejste určitě sami!

15.12.2021 v 9:50 | Karma: 18,00 | Přečteno: 468x | Diskuse| Osobní

Iveta Böhmova

Velký špatný

Původně jsem chtěla napsat něco o Covidu, ale tomu malému zmetkovi se věnuje tolik pozornosti, že kdyby uměl číst, asi se štěstím umutuje k smrti! Raději tedy napíšu o tom, jak se žije s depresí - to už máte prašť jako uhoď.

5.12.2021 v 9:35 | Karma: 16,85 | Přečteno: 399x | Diskuse| Osobní

Iveta Böhmova

Na prášky

Věděla jsem, že je něco špatně, jen jsem si to dlouho odmítala přiznat. Já jsem přece silná, já se přece nesložím! Teprve, když můj svět zčernal a jen občas do něj dopadl paprsek slunce, začala mi v hlavě blikat červená kontrolka.

24.11.2021 v 10:07 | Karma: 26,03 | Přečteno: 1698x | Diskuse| Osobní

Iveta Böhmova

Já ne, to ta rodina

Když se nám v životě nedaří, často hledáme důvody proč zrovna nám se to děje. Výmluvy jsou po ruce a jsou tak pohodlné. To já ne, to ta moje hrozná rodina Přiznat si svůj podíl viny na vlastním osudu totiž hodně bolí.

13.7.2019 v 15:13 | Karma: 13,42 | Přečteno: 504x | Diskuse| Osobní

Iveta Böhmova

Sobci a Spasitelky

Předně bych ráda podotkla, že nepatřím mezi zaryté feministky, které by nejraději všechny chlapy vykastrovaly, nebo je alespoň pověsily za koule do průvanu. Jen bych jim občas vážně chtěla vidět do hlavy.

5.5.2019 v 19:01 | Karma: 21,56 | Přečteno: 943x | Diskuse| Ostatní

Iveta Böhmova

Spalničky, spalničky, kdopak vám dal hlas

Jsou velmi společenské a milují větší kolektiv. Chodí ale zásadně bez pozvání a bývají neskutečně otravné.

12.2.2019 v 15:48 | Karma: 37,42 | Přečteno: 3339x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2086x
negativní optimista

Seznam rubrik